Sunday, May 1, 2011

jgn menyumpah !

normal la kan kalau kita jatuh, kita akan salahkan benda yang menyebabkan kita jatuh. kalau kawan kita yang menyebabkan kita jatuh. kita akan kata.


" damn you."


kalau kucing yang menyebabkan kita jatuh, kita akan cakap,


" langsi lu kucing."


padahal kucing tu bukannya paham pun apa kita cakap. kalau kita langgar pokok atau batu then terjatuh, kita akan tetap salahkan pokok and batu,


" sial punya batu. apesal boleh pulak kau lepak kat sini."


lepas sumpah seranah batu tu even batu tu tak paham, kita amik batu tu then baling kat dalam parit. tapi pernah tak kita terpikir yang maybe batu tu jugak akan merungut kalau kita langgar dia. 


batu tu mungkin akan cakap.


" Subhanallah manusia ni, aku tengah berzikir kepada Allah, boleh pula langgar aku. lepas tu salahkan aku pula lalu dibalingnya aku ke dalam parit yang busuk ni. Ya Allah. apa salah aku?"


ya. apa salah batu? entah2 dia tengah berzikir boleh kita bantai langgar dia. heh. apa hukuman kalau kita langgar benda yang sedang berzikir ea? jadi, hati-hati ketika berjalan. :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.